Start

YOUNG DRUM HERO

djXII Ogólnopolski Konkurs Gry na Zestawie Perkusyjnym – Young Drum Hero odbędzie się w październiku 2015 r. w Państwowej Szkole Muzycznej I i II st. w Opolu w ramach XXIV Międzynarodowego Festiwalu DRUM FEST.

dr Piotr Pniak

Jedna z barwniejszych postaci polskiej sceny perkusyjnej. Doktor Akademii Muzycznej w Łodzi, wykładowca i innowator, poszukiwacz perkusyjnych brzmień. Zasłynął występami w Proletaryat gdzie prezentował niesamowicie precyzyjny i osadzony styl gry. Znany z mocnego uderzenia i gry "równiejszej niż metronom" pomimo, że za podstawę partii nagrywanych bębnów bierze barwę i przede wszystkim rolę instrumentu w utworze. Stanowczy przeciwnik wąsko torowego postrzegania i wykorzystywania instrumentów perkusyjnych. Autor trzech perkusyjnych szkół video na których przedstawia różne możliwości wykorzystania i umiejscowienia zestawu perkusyjnego. Założyciel zespołu Iguana.

Specjalizuje się w interpretacji dzieł z zakresu tzw. multipercussion. Jako solista i kameralista uczestniczył w wielu koncertach. Bierze udział w licznych nagraniach telewizyjnych i płytowych, pracując jako muzyk sesyjny z gwiazdami muzyki rozrywkowej, min. Proletaryat, Virgin, Reni Jusis, Patrycja Markowska, Moskwa, Małgorzata Ostrowska, Magda Femme i Wojciech Pilichowski. Jest autorem programów poetycko-muzycznych: Dźwięk, słowo, kolor (2000); Obszary aktywności (2001); Muzyka pięciu stopni (2002); Muzyka, grafika, narracja (2002); Jak by tu miasto przystroić w ry(t)m? (2003) - prezentowanych w ramach Festiwalu Dialogu Czterech Kultur; Viva Perkusja (2004); Dialogi z perkusją (2005, 2006).
Wielokrotnie nagrywał muzykę dla potrzeb Telewizji Polskiej w Łodzi (Tajniki muzyki Muzyczny Express) i w Warszawie (Teatr Buffo - programy A. Resich-Modlińskiej i W. Cejrowskiego). Z Filharmonią Łódzką uczestniczył w nagraniu muzyki symfonicznej Rueda Landgaarda. Często występował w Filharmonii Łódzkiej jako solista i kameralista z Akademickim Zespołem „Percussion Studio” oraz w ramach Festiwalu Nauki, Techniki i Sztuki, Akademickim Ośrodku Inicjatyw Artystycznych w Łodzi.
Działalność artystyczna Piotra Pniaka to także kompozycja. Napisał muzykę do spektaklu Ekshumacja występującej w Warszawie francuskiej grupy teatralnej „Mozaique theatre", do wystawy grafiki Anny Szyłło (Łódź - Poznań 1996) i spektaklu Bajki Jana Brzechwy, którego premiera odbyła się w Teatrze im. S. Jaracza (marzec 2003). Stworzył też wiele utworów kameralnych z udziałem perkusji: Kursk, Wieloświat (dedykowany prof. B. Schaefferowi), Musica ad Astra, Spaces, Stockhausen in memoriam, Szerszeń, Inspiracje (powstałe pod wpływem Z. Beksińskiego). Tworzy też dzieła kameralne na inne instrumenty oraz muzykę elektroniczną.

Jest autorem i wykonawcą trzech podręczników - szkół gry na instrumentach perkusyjnych, nagranych na kasetach wideo, które ukazały się w latach 1998-2002: Najmodniejsze rytmy, Bas i bębny, Dr Loop. Wszystkie spotkały się z bardzo dobrym przyjęciem w środowisku muzycznym - zostały wysoko ocenione przez krytyków muzycznych i perkusistów. Opracował też materiały dydaktyczne Podziały i rytmy. Od początku 2002 roku prowadził warsztaty perkusyjne na łamach pisma Gitara, Bas i Bębny. Współpracował też z wydawnictwem TopDrummer, a obecnie z międzynarodowym czasopismem Perkusista wydawanym przez Future plc group, w którym w ciągu kilku lat opublikował kilkanaście artykułów o tematyce perkusyjnej. Prowadził także wielokrotnie Clinic wykłady wraz z prezentacją instrumentów perkusyjnych i techniki gry.
Za swoją działalność otrzymał nagrody: Rektora Akademii Muzycznej, Odznakę „Zasłużony Działacz Kultury”, Nagrodę Fryderyka za album w kategorii „Muzyka alternatywna” za płytę Sidney Polak.

mgr Artur Malik

Polski perkusista rockowy i jazzowy, absolwent Wydziału Jazzu i Muzyki Rozrywkowej Akademii Muzycznej w Katowicach i wykładowca Akademii Jazzu i Muzyki Rozrywkowej w Krakowie.

Swoją muzyczną karierę rozpoczął z zespołem Lombard, z którym nagrał albumy Koncert, Welcome Home, Rocking the East, '81-'91 Największe przeboje, Afryka i Deja'Vu. Poza Lombardem grał m.in. w projektach z takimi zespołami i artystami jak: Little Egoists, Chłopcy z Placu Broni, For Dee, ZanderHaus, Urszula, Funk de Nite, Pod Budą, Anna Treter, Bluesmobile, Kulturka, Piwnica Św. Norberta, L.A.P.d., Majka Jeżowska, Maciej Zembaty, Mr. Bober Friend's, Nie-Bo, Bardzo Orkiestra.

Koncertuje m.in. z takimi wykonawcami jak: Jarosław Śmietana, Marek Raduli, Krzysztof Ścierański, Ryszard Sygitowicz, Jacek Chruściński, Maciej Balcar, Artur Gadowski, Piotr Nalepa, Paweł Mąciwoda, Marcin Daniec, Rudi Schuberth, Michał Zabłocki, Jacek Królik, Piotr Żaczek, Zbigniew Jakubek, Joachim Mencel, Tomasz Grabowy, Jan Hnatowicz, Steve Logan, Chuck Frazier, Steve Hooks, Oliver Mally, Christoph Titz, Bryan Corbett, Saskia Laroo, Warryn Byrd, MC Stewlocks.

Tobias Ralph

Urodził się i dorastał w Nowym Jorku. Od dziecka miał niesamowity, wyjątkowy talent, zaczął grać na perkusji w wieku 4 lat. Jego talent został szybko dostrzeżony i jako pierwszy otrzymał nagrodę dla młodych wykonawców Yamaha Young Performing Artist w akademii muzycznej Berklee Pierwszy raz na scenie wystąpił w wieku 12 lat jako support przed koncertem Chaka Khan.

Tobias Ralph rozwinął swój własny, kreatywny i innowacyjny styl poprzez połączenie wielu różnorodnych gatunków muzycznych. Zagra wszystko od rocka po pop, przez jazz i metal i drum & bass.

Ralph koncertował i nagrywał w USA, Europie, Japonii z wieloma artystami, The Crimson Project (Pat Mastelotto, Tony Levin, Adrian Belew) Michael Cavanaugh, Tony C and the Truth (Atlantic Records), Nena, Royston Langdon, Defunkt, Doop Troop (Sony Austria), Medicine Stick, Screaming Headless Torsos , Rachid (Universal Records) Duncan Sheik. Wstępował na wielu międzynarodowych festiwalach perkusyjnych w USA i w Kanadzie. Jest wykładowcą na uczelnii Collective w Nowy Jorku, prowadzi warsztaty perkusyjne i talerzowe Paiste Cymbals i Collective in NYC. Co roku wykłada rockowe brzmienie podczas National Guitar Workshop w New Miltons i Mclean.

Tobias Ralph komponuje i tworzy muzykę dla nowojorskiej szkoły tańca Tisch School of Arts i wielu innych.

Marek Kapłon

Polski muzyk rockowy, perkusista. Znany przede wszystkim z zespołu TSA, z którym występował i nagrywał w latach 1980-1983, a po reaktywacji zespołu od 2001.

W latach 1986 - 1991 był perkusistą zespołu Dżem, w którym zastąpił usuniętego za problemy z narkotykami Michała Giercuszkiewicza. Z grupą nagrał sześć albumów. Zespół opuścił w kwietniu 1991 roku, po konflikcie na tle formalnym z resztą zespołu (pozostali członkowie nie chcieli, aby Kapłon stał się pełnoprawnym udziałowcem spółki Dżemu). Jego miejsce za perkusją Dżemu zajął Jerzy Piotrowski. Po odejściu z TSA grał również (od grudnia 1983 do kwietnia 1986) w zespole Banda i Wanda.

Współpracował z takimi polskimi muzykami sceny rockowej i bluesowej, jak Martyna Jakubowicz, Tadeusz Nalepa, Nocna Zmiana Bluesa, Blues Power, Złe Psy. Grał również na trasach koncertowych z amerykańskimi bluesmanami w ramach Leszek Cichoński Guitar Workshop.


mgr Maciej Nowak

Od 2008 roku redaktor naczelny Magazynu Perkusista.

jNews Module



Wiadomość HTML?

Joomla Extensions powered by Joobi